Dobry szef powinien być między innymi komunikatywny, odpowiedzialny, przewidujący, asertywny, stanowczy. Jednym ze sposobów na przygotowanie się do roli szefa, czy poprawienie swoich umiejętności jest udział w szkoleniu z zarządzania zespołem. Są one skierowane do wszystkich osób, które na co dzień mają do czynienia z zasobami ludzkimi, a więc do kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla. Może to być zarówno główny kierowników marketu, kierownik zmiany, menedżer, brygadzista, szef sekretariatu czy nawet kapitan drużyny sportowej. Przeglądając popularny serwis branżowy www.szkolenia24h.pl można zobaczyć, jakie zagadnienia poruszane są na poszczególnych szkoleniach.
Przykładowe szkolenia
- Zarządzanie zespołem w pigułce
- Zarządzanie Zespołem - jak zbudować swój autorytet w zespole i wydobyć z pracowników to co najlepsze
- Szkoła Zarządzania Zespołem: komunikacja w zespole, motywacja pracowników, efektywne zarządzanie
- Zarządzanie projektami i kierowanie zespołem projektowym
- Zarządzanie zespołem produkcyjnym
- Zarządzanie pracownikami na placu budowy
Szkolenia z zarządzania zespołem choć mogą różnić się od siebie programem, sposobem prowadzenia zajęć, to jednak mają wspólne cele. Do najważniejszych należy zaliczyć nauczenie uczestników wywierania wpływu na podwładnych, motywowania do pracy, efektywnej komunikacji czy skutecznego delegowania zadań.
Jako przykład szkolenia z zarządzania zespołem można podać to organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER - „Letnia Szkoła Zarządzania Zespołem: komunikacja w zespole, motywacja pracowników, efektywne zarządzanie”. Zawiera ono wiele przydatnych zagadnień, oto niektóre z nich:
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Czym jest i jak zbudować efektywny zespół?
- Kiedy grupa staje się zespołem?
- Kluczowe elementy współpracy.
- Jaki jest mój styl przywództwa?
- Wywieranie wpływu bez formalnej władzy.
- Przywództwo a działania etyczne.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
- Podstawowe zasady budowania zespołu
- Jak zwiększyć motywację do działania.
- Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
- Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych - metodyka postępowania.
Pełną gamę szkoleń z zarządzania zespołem oraz z wielu innych branż znajdziemy na tej stronie.